dimecres, 13 de maig del 2009

La Pissarra digital interactiva (PDI)

Quan a mes a més de l'ordinador i del videoprojector disposem també d'un taulell interactiu, estem davant d' una PDI que ens permet escriure directament sobre ella i controlar els programes informàtics amb un punter, inclús utilitzar-la directment amb els dits .


La PDI et permet:

- Escriure i dibuixar des de l'ordinador i amb colors.
- Visualitzar text, imatge, so...
- Interactuar: amb programes i persones.
- Escriure directament sobre la pissarra, subratllr, etc.
- Interaccionar des de la pantalla els programes.
- I altres utilitats del software associat.



L' escriptura directa sobre la pissarra:

- Ecriure a la pantalla resulta més còmode i immediat, no cal utilitzar el ratolí ni al teclat, ja que disposa d'un "teclat virtual" a pantalla, a més a més no es perd el contacte visual amb els estudiants.
- L'escriptura directa sobre la gran pantalla tàctil resulta especialment útil pels alumnes amb poques habilitats psicomotrius que s' inicien en l'escriptura i per a estudiants amb necessitats educatives especials.
- Escriure directament amb el punter sobre el taulell en alguns casos pot facilitar més l'expressió dels infants.

La interacció directa amb el taulell-pissarra:

- Permet mantenir més el contacte visual amb el grup
- Resulta més còmode, ja què no cal recórrer ni al ratolí ni al teclat per a interactuar amb el software.
- Les grans dimensions de la pantalla tàctil facilita la interacció amb els programes: selecció d' opcions, etc.
- Pot haver una triple interacció, per exemple: el professor davant l'ordinador, alguns alumnes davant la pissarra interactiva i la resta de la classe participant des del seu lloc.

El software associat:

- Proporciona noves funcionalitats: gestió de pissarres, captura d'imatges i pantalles, zooms, plantilles, recursos educatius diversos, conversió de text amb escriptura manual a text amb lletra impresa.

PROBLEMÀTIQUES de la PDI:

- Videoprojector: cal preveure una bona lluminositat (segons la il.luminació de l'aula) i una resolució suficient (segons prestacions de l'ordinador).
- Problemes logístics (si no hi ha una bona instal.lació fixa amb videoprojector en el sostre o pantalla retroprojectada): cables, ombra a la pantalla...
- Cost, especialment del videoprojector
- Manteniment: les làmpades es fonen amb l'ús i són molt cares.
- Calibració, es pot perdre si el videoprojector és mòbil.
- Major cost, cal afegir el cost del "taulell interactiu"
- Es requereix una formació per a poder aprofitar les prestacions del software associat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada